onsdag 24 juli 2013

Semesterjobb

Nu finns ordet - semesterjobb - och jag hittade på det precis nu. Nästa år kan ni läsa om det i artiklarna om årets "nyord" som kommit in i SAOL.
Vad det är? Jo, när man egentligen har semester, men inte kan låta bli att jobba ändå...
Idag har jag semesterjobbat. Jag cyklade bort till ateljén och tog lite bilder på mina nya linneponchos, som jag fått levererade. Bilderna ska in i butiken ikväll (om inte fotbollen kommer i vägen), men VIPar, som ni, kommer naturligtvis att få en titta innan dess.
De är stickade i tunt lingarn och kan fås med ränder eller utan. Ränderna är inte i färg utan gjorda med tappade maskor.

Några är stickade i slätstickning och är också så fina



Eftersom de är rektangulära så kan man bära dem på flera olika sätt och ovan ses två. De kommer att kosta 495:- och än så länge finns de i färgerna vitt, oblekt, turkos, hallonröd, olivgrön och jeansblå, men snart får jag in svarta också.
Håll utkik!

Inga kommentarer: