onsdag 29 november 2017

Snö eller regn?

I stora delar av landet är det snö, vitt och riktigt vinterväder. Här i Göteborg, där jag befinner mig är det regn och blåst och grönt och MÖRKT. Riktigt novemberväder alltså!

Hur som helst så blir det kallare vare sig det är minusgrader eller snålblåst och då kan det vara mysigt att ha nåt varmt och snyggt om halsen.

Jag har stickat flera halskragar eller sjalkragar (som somliga kallar dem) i ett underbart mjukt garn i alpacka och ull. De är stickade på grova stickor, 15 mm, och har alla knappar i olika material.

Knapparna är oftast i naturmaterial såsom pärlemor eller kokosnötskal, men enstaka har också plastknappar.
Inga knapphål behövs eftersom maskorna är så stora och det betyder också att man kan bära kragen precis som man vill. Det är bara att knäppa knappen där man vill ha den!


Här är ett sätt att knäppa kragen!



Kragarna finns i en massa färger, så du kan hitta din riktiga favorit.  Tyvärr har garnet utgått från leverantören, men jag har lagt upp ett litet lager, så jag kan sticka upp fler om någon färg skulle ta slut i lager.


Priset är 295:- och kan beställas HÄR!

Vill du också prenumerera på STORARTATs nyhetsbrev? Anmäl dig då här på sidan högst upp till höger.
Då blir du först med att få veta nyheter, rabatter och annat kul!
VÄLKOMMEN!

Inga kommentarer: