torsdag 4 juni 2015

Harry, fåglar och rosa cape!

Ikväll var det bagaren Marcus tur att bjuda på mat! Han är en väldigt rolig och underfundig kille, som visade ha en massa intressen! Han är vinkännare, Harry Potter-diggare och kan imitera fåglar! Vi skrattade högt och mycket hela tiden, fast det framgick inte riktigt i kvällens Halv åtta hos mig.

Vi var lite snåla med poängen idag, men så kan det ju bli. Vi kände ju inte varandra och det är lätt hänt att de blir nån ingrediens, som inte faller alla på läppen, som avocado som inte alls tillhör mina favoriter! Jag tyckte att jag lät lite sur och pratade lite tillgjort också!
Usch, jag hoppas att jag bättrar mig i morgondagens program!

I kväll hade jag min cerise ceriserosa cape (-långväst?) på och den är däremot en av mina favoriter.

Den passar alla och till allt, så den är ett mycket praktiskt plagg, som man bara kan slänga över sig OCH känna sig fin i alla lägen! Den här färgen stämmer bäst med verkligheten!


Jag är så förtjust i knappar och har oftast knappar i naturmaterial. just här är det stora limegröna, men i plast, fast de ser ut som trä. 



På mina plagg har jag alltid minst två färger på mina kläder, men det är ibland bara små detaljer, som här med två applikationer på ryggen i lime och ljungfärgat linne.

Idag var vi lite snålare med poängen, men vi snålar inte med berömmet till Marcus, utan säger som man gör här i sta´n: Du e la för go!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men kanske beror det också på - om du tycker att du lät lite grinig - på hur programmet sätts samman? Tar man bara med spridda samtal, så kan det ju lätt låta som att man är lite puttrig, fast man kanske - övrig tid av middagen - inte alls var på det viset? Men jag håller med dig; jag tycker inte att det gjorde dig rättvisa.
Nu får jag se reprisen på kvällens middag när jag gått i säng!
Heja dig!

STORARTAT! sa...

Precis så var det! Det klipps hej vilt och vissa kommentarer låter väldigt konstiga! Det syns inte ett dugg hur roligt vi hade under kvällen och hur trevliga och mysiga människor det är som var med.
Så kan det förstås bli om man ska klippa ner 16 timmars filmande till 22 minuters program!