söndag 28 juni 2015

Smycken

Jahapp, det var det!
Jag har länge haft emaljerade smycken till försäljning i webbutiken. De är tillverkade i Tjeckien och målade för hand och väldigt udda och roliga tycker jag.
Brosch

Brosch

Halsband
Det har varit broscher, armband och halsband och örhängen i starka färger.
MEN nu har min leverantör slutat med att sälja dem och om jag vill köpa dem direkt från Tjeckien så är minsta beställning 2000 st. Det har jag varken råd med eller plats till att hålla i lager.

Nu har jag bara enstaka exemplar kvar, som jag säljer ut och har börjat fundera på hur jag ska göra istället.
Jag har tittat runt lite, men inte hitta likadana någonstans. Jag har tänkt om jag ska köpa in enstaka exemplar i andra material - det finns ju trots allt många svenska konsthantverkare som gör jättefina smycken i både metall, tyg, garn och gummi.
Jag har funderat på att göra egna i textila material och det skulle förstås vara det roligaste.

Tankarna snurrar då och då och jag har experimenterat lite när andan fallit på.
Jag jobbar helst med tyger och garn och det blev häromdagen några armband i tovad ull, virkad metalltråd med och utan pärlor.
Det är ju lite pilligt, men ganska kul.
Nu skulle jag vilja ha lite recensioner om det kan vara nåt för en större marknad eller om jag ska hålla det inom familjen.
Det kan bli i andra färger och utförandet, men idén är den
på bilden. Det kan också tänkas vara halsband och broscher.
Vad tycker du? Är detta nåt du skulle kunna tänka dig att ha?

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det tror jag .., särskilt den gröna längst uppe.

STORARTAT! sa...

Visst är det lite i din smak? Det kan också bli i vinrött, turkos och mer himmelsblått!
Jag gör några till. Det var faktiskt jätteroligt!
Det svarta utan pärlor fastnade en av sönerna för, så det kanske är mer till män.