torsdag 5 juli 2018

NYHETER!


Jag ser allt oftare i bröllopssammanhang att det blivit mer populärt att bruden bär ett romantiskt strumpeband under sin brudklänning.
Den traditionen är ursprungligen engelsk :
"something old, something new,
something borrowed, something blue"

Jag kunde naturligtvis inte låta bli att ta reda på var det kommer ifrån och som alltid så är Google en outsinlig källa för att lära sig nåt.

This tradition comes from an Old English rhyme ("Something Olde, Something New, Something Borrowed, Something Blue, A Sixpence in your Shoe"), and the four objects that the bride adds to her wedding outfit or carries with her on the big day are just good luck charms. 

Something old represents continuity; something new offers optimism for the future; something borrowed symbolizes borrowed happiness; something blue stands for purity, love, and fidelity; and a sixpence in your shoe is a wish for good fortune and prosperity, although this remains largely a British custom. (källa: theknot.com)

Jag kunde inte låta bli att provsy några olika modeller av strumpeband och de finns nu till försäljning i butiken.


Strumpebanden är alla handsydda av mig och finns än så länge i ett exemplar 
och i den storleken som står i beskrivningen i butiken.

Men naturligtvis syr jag upp på beställning efter kundens önskemål 
både vad gäller storlek och färger.

Kanske någon hellre vill ha ett strumpeband i rosa?

Kanske någon vill ha ett strumpeband med vinröd spets?

Eller kanske ett strumpeband i silver eller guld eller svart eller rött?
Har man egna önskemål så skickar man ett mail till mig på adressen: info@storartat.se så fixar jag det.



Inga kommentarer: