tisdag 18 januari 2011

Tågbiljetter


Igår köpte jag tågbiljetter så att jag kan åka till Stockholm.
Vad jag ska göra där? Jo, den 19-21 oktober är det en EGET-FÖRETAG-mässa i Kista och den ska jag gå på. Jag vill skaffa mig information, inspireras och lyssna på intressanta föreläsare på seminarier om allt möjligt. Allt innan jag sätter igång med AnnaJohanna på allvar.
Min tanke är att AnnaJohanna ska designa, sy upp och sälja unika plagg i främst linnetyg, för stora, yppiga, breda, runda, tjocka (kalla det vad ni vill) kvinnor i fräcka starka färger, som man aldrig kan hitta i affärer och/eller på nätet. De får heller inte vara så dyra så att inte vem som helst nån gång kan köpa dem och känna sig fin i.
Jag har själv svårt att hitta kläder som jag tycker om utan är mest hänvisad till att köpa kläder som passar. Utbudet är så litet och så trist att jag oftast syr själv - men vad gör de som inte kan sy själv?? Det ska finnas kläder i storlekarna 48-60 har jag tänkt och kanske, kanske också i små storlekar. För det är lika svårt för små som stora kvinnor att hitta det de vill ha. Men 36-46:or kommer inte att hitta så mycket hos mig. Fast de har ju redan så mycket att välja på.
Det kommer också finnas accessoarer som matchar kläderna i form av sjalar, halsdukar, pulsvärmare, väskor och kassar m.m. Så är det tänkt!
Är inte det en bra idé, så säg?

(På bilden ses ett av mina egna plagg - en brun sommarklänning med vita knappar och applikationer, som dekoration)

Inga kommentarer: