onsdag 26 januari 2011

Varför ska det bli rätt när det kan bli fel?


Jag har kontaktat banken och ville öppna ett företagskonto att koppla till webshopen bl.a. Det tog ett tag men sedan kom kuvert efter kuvert, med pg-nummer m.m. Det var adresserat till : Firma xxx och inte till AnnaJohanna, men jag tog inte så stor notis om det.  När betalkortet kom stod det präglat: Firma xxx och det var ju nåt helt annat. På telefonen, ringa banken och vad händer: Skicka in en blankett om ändring + registreringsbevis!!! Så nu får jag vänta lite längre! SUCK!

Har ju sedan länge också ansökt om F-skattsedel och fått, men bara besked och utan datum och annat som ska stå. Men nu kom det en som gäller för 2011 och vad står det där: Jo, AnnaJohannas verksamhet ärPartihandel med kläder och skodon. Det skrev jag inte på ansökan och jag undrar var det kommer ifrån. Det måste ändras annars gäller inte skattebeviset. På telefonen till Skatteverket och förvånansvärt snabbt fick jag prata med Camilla. "Jag kan inte svara på det, men om du väntar lite så ska jag ringa upp den som handlagt ditt ärende." och där försvann hon ut i etern och kom aldrig tillbaka.
Jag ringde upp Skatteverket en gång till, med allt vad det innebär av val och knapptryckningar, och fick tag i Lena. Hon sa:"Det beror på SCB och SNI-koderna." Jaha?
"Varje verksamhet har en kod. SCB ändrade detta 2007 och då tar de den kod som de tycker passar bäst efter din beskrivning. Du får skicka in en blankett om ändring + registreringsbevis !!!" Så nu får jag vänta lite längre! DUBBELSUCK!!
Jag vill inte vänta. Jag vill komma igång!

Inga kommentarer: