fredag 6 juli 2012

Skit, skit, skit och lite tröst!

Overlockeländet har lagt ner verksamheten och fast jag trätt om 118 gånger, bytt nålar, läst instruktionsbok fram- och baklänges och svurit åt den, så syr de inte som den ska.
Jag måste åka till "min" symaskinsgubbe och lämna in den.
Senare på eftermiddagen igår ringde han och sa att "Ja, stygnplåten är sönder och det är inget jag kan fixa på 10 minuter.
Hjälp!, jag måste ju ha den så att beställningen på bröllopskläderna blir klar innan de ska resa.
Då säger denne underbare smålänning med och eftertänksamhet i rösten: "Men du kan få låna en maskin, medan jag lagar din".
Och då blir jag glad igen!! Nu bär det iväg till Hisingen för att hämta den.


Det här är så mycket ni ser får se av bröllopsstassen, innan  den är klar.  Kragen är klar!

2 kommentarer:

Cicki sa...

Visst är de goa gubbar, de där symaskinsdoktorerna. Min Andersson är likadan.....:-)

Ruta Ett sa...

Ja,det är tur att vi har dem.