torsdag 19 juli 2012

Storartade modeller i Burda

I den senaste Burda finns en hel del modeller, som lätt kan förstoras och även passa oss storartade. Somliga är redan i större storlekar, andra är i storlek 36-44 men kan ändå vara jättefina på en storartad kvinna.
Jag bjuder på en del bilder här. Är det så att ni kan sy så är det bara att sätta igång eller be någon om hjälp.

Vissa blusar tycker jag ser väldigt bleka ut i tyget de är sydda i, men förställ dig då den i starkare färger, andra mönster på tyget och det blir något helt annat!
Mycket nöje!

Alla bilderna kan förstoras med ett litet klick.

Liknar 70-talets så populära bussaronger - Hel blus med knäppning. Skön att ha  utanpå ett inne eller  bara som blus.

Snygg top med band från bysten, som knyts runt om.

Kjol som passar väldigt bra till topen.

Här ser man lite tydligare hur både topen och kjolen ser ut.

I princip är detta en fyrkantig blus med lite knytband och knäppning fram.
Jättesnygg top i jersey med fräck ringning och kjolen igen

Väldigt pastelligt tyg i blusen, men med lite starkare färg kan det bli supersnyggt. Knäppningen formar ett mjukt veck.
Supersnygga vida byxor, som "döljer låren" säger Burda. Knäppningen med en rolig detalj, gör att de sitter snyggt, tror jag.

Klänning med liknande veck som blusen ovan, men här är det sytt fast i halsringningen. En sån här klänningsmodell kan alla ha. Fräckt med tvåfärgat och längden kan varieras i det oändliga efter tycke och smak.

En favoritklänning kan detta bli - prickigt är väldigt modernt och jag gillar halsringningen.

En till supersnygg klänning med ytterligare en rolig halsringning.

Den här kan man variera och få massor av olika klänningar från samma mönster.  Olika mönster på tyget, med och utan rosett, med och utan fickor........


3 kommentarer:

Cicki sa...

Tack för tipset. Egentligen prenumererar jag på Burda Plus men det har strulat med prenumerationen så jag tror jag köper ett lösnummer istället. Det var flera kanonsnygga modeller du visade upp.

Burda Plus är ju bra för oss som drar större storlekar. Mönstren i den är från storlek 44 och uppåt och även 20-storlekar vilket är perfekt mig som är en liten rulta.

Ruta Ett sa...

Jag köper också Burda Plus ibland eller lånar på biblioteket. Du vet väl att man får låna alla nummer utom det senaste? Jag lånar många i taget och sedan är det rena porren i soffan!!
Numera säls de inplastade och då kikar jag i den senaste om det är några modeller jag gillar.

Nu såg jag att de också i "vanliga" Burda har både korta och långa modeller. Det är ju superbra, för vi är ju alla olika!!

Cicki sa...

Hade inte en aning om att man kunde låna dem. Tack för tipset.